Pomyśl, zanim kupisz

Kampania informacyjna pod hasłem „Pomyśl, zanim kupisz”, przygotowana przez Polskie Centrum Programu Safer Internet, ma na celu pomoc dorosłym w świadomym wyborze sprzętu komputerowego lub gier, kupowanych z myślą o dzieciach. Mamy nadzieję, że dzięki tej kampanii młodzi internauci będą bezpiecznie i konstruktywnie wykorzystywać nowe technologie, a fascynacja elektronicznymi gadżetami nie odbije się na relacjach dzieci-rodzice.

Komputer, Internet, telefon komórkowy w ostatnich latach stały się nieodłącznym elementem życia dzieci i młodzieży. Nic więc dziwnego, że technologiczne nowinki są jednym z popularniejszych pomysłów na gwiazdkowy prezent. Musimy jednak pamiętać, że technologia niewłaściwie wykorzystywana może stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa dziecka i jego właściwego rozwoju. Dlatego tak ważna jest świadomość opiekunów dotycząca zagrożeń związanych z nowoczesnymi technologiami oraz możliwości zapobiegania im i dbania o bezpieczeństwo młodych internautów.

Partnerem głównym jest Fundacja Orange. Akcja odbywa się pod patronatem Europejskiego Centrum Konsumenckiego. W jej ramach eksperci z PCPSI i zespołu CERT Polska działającego w NASK oraz Europejskiego Centrum Konsumenckiego przygotowali materiały informacyjne z poradami dla dorosłych.

Wideo:

Ten serwis wykorzystuje pliki Cookie - więcej informacji X
Menu strony